Derita Isteri No 2. Bila Dah Kantoi Dengan Madu, Tindakan Suami Amat MENGEJUTKAN

loading...

loading...
Nama sy Hana. Saya berkahwin dengan suami tanpa pengetahuan madu dan keluarga di Siam. Mulanya okay je tapi lepas madu dapat tau, bermulalah episod derita. Paling sy tak tahan adalah tindakan suami sy yang amat mengejutkan.



KAHWIN DI SIAM

Asslmualaikum admin, mohon hide profile sy ye.. Nama saya Hana (bukan nama sebenar). Umur 25 tahun. Sblum sy mnulis coretan sy ni..sy dgn rela hati menerima kecaman dri semua..sy halalkan..

Sy istri k2,ye sy bmadu..sy bkhwin dgn suami di sempadan thailand tnpa pngtahuan istri ptma dn fmily sy..sy mngku mmg silap sy bila sy buat kputusan tnpa bfkir pnjg,sy ttarik dgn suami krana sfat pnyayang yg dia tnjukkn..bbeza dgn ex2 sy dlu..dia xprnah ambik ksmpatan ats dr sy..sy mmg sygkn dia..

Bila madu sy dpt tau,dia trus mngmuk dtg maki2 sy..sy hnya diam xmmpu bkata apa2,sbb sy tau sy slah..ye la sy ambik suami die tnpa pngetahuan dia..

DAPAT ANAK, SUAMI TAK PERNAH MUNCUL

Opss lupa nk ckp,sy dah ada anak tau..mase madu dpt tahu ank sy dah msuk 4bln..sy da tbiasa hdup sndri,dr sy mngdung smpai la saat ini..sy hnya jumpa suami sy bbrp kali jer dlm sbulan..alhamdulilah sy xprnah berniat supaya suami sy lbihkn sy..sblum madu sy dpt tau pon…sy xprnh ambik ksmpatan..sy slalu pesan kt suami supaya dia ingt bini dn anak2 die..(suami dah ada anak 2)..

Namun..Allah msih ingin menguji sy kan..wlaupn sy sntiasa bsabar hdap semua bnde sorang2  , bila madu dpt tau..semuanya brubah..suami sy dah xdtg jenguk sy dan anak..masuk hari ini..genaplah sthun dia xmnculkn dri..

SUAMI BAHAGIA DENGAN ISTERI PERTAMA

Sy slalu stalk bni dia..rupa2 nya dia sdg bbhgia bsama kluarganya..hancur hati sy hnya Allah yg tahu..sy xmtk byk abg,dtg lah tgok ank..dia anak awk..saat mmbesar dia abg tiada disisi..sy besarkn dia sorang2 dgn airmata abg.. trgamak abg!

Madu sy slalu skitkn hati sy dgn msuknn dlm media sosial psl suami,kutuk2 sy dlm media sosial..tp sy xslahkn dia..kalau sy kt tmpt dia pon..sy akn buat mcm tuh.. suami??? hnya mnurut saja kata bini..tlalu mnjga hati,smpai tlupa dosa bila tdk blaku adil..

TINDAKAN SUAMI AMAT MENGEJUTKAN

Hari demi hari sy lalui dgn kesakitan,sy bsrkn anak sy sndri..nafkah?? suami slalu bg tiap2 bln,alhamdulilah..cuma dia xprnah mnculkn dri..xpew la..sy pasrah..

Akhirnya sy penat mngis,penat sy sakitkn hati sy sndri..penat meratapi ksihan..kalau anda semua tnya knp sy bthan..jwapan sy ialah..sebab ank! semuanya sbb anak..sy dah tak hiraukn ttg hati dn prasaan sy lagi..anak sy lbih pntg. 

Disini sy nak nsihatkn pada ank dara atau jnda yg tringin hdup bmadu,atau mnumpang ksih pd suami org..elakkan lah ye..awalnya manis,akhirnya awk akn mnderita..ats silap kita sndri..jgn psoalkn knp hdup awk mcm tu,ataupn nak mrah madu awk…sebab kita xakn rasa sakitnya bila hak kita drmpas.. 

Pada lelaki2 yg bgelar suami,andai kata anda tdk mmpu bpoligami..usah lah anda sndri yg tempah tiket anda ke neraka..kerana anda tidak mmpu blaku adil spt rasulullah s.a.w..dan,byk hati yg akan tluka..

NASIHAT

Pada yg mengecam bini no2…bukan smua istri k2 hdup snang lenang mcm yg awk gmbrkn..masing2 jln crita hdup kita bbeza..jangan mudah mgutuk atau mnghina..ingat lah!! satu saat nti andai tuhan ingin mnguji..kita xakn tahu nsib kite.. 

Andai ada yg memahami kisah hdup sy..doakn sy kuat ye..sy pasrah andai tertulis takdir hdup sy bgini..smoga satu saat nti sy pon akn bhgia..

Pada suami,sy xmmpu nak ckp sy halalkn ape yg abg xmmpu bagi..tp sy akn sllu bdoa supaya sy sntiasa bsabar dgn abg..smoga abg bhgia dgn istri dn anak2 abg..andai satu saat nti terdetik dlm hdup abg ttg kami..carilah kami..

Terima kasih pd yg sudi membaca..

loading...

Loading...