Demi Menikahi Wanita Cantik Asal Vietnam, Lelaki Ini Habis RM30,000 Lebih, Tapi Tak Disangka Setahun Kemudian, “Kenyataan Pahit” Ini pun Terungkap!

loading...

loading...

Beringaz.com - Adakah anda pernah mendengar cerita mengenai majlis perkahwinan yang dibeli dengan menggunakan wang? Ya, ini sudah cukup masuk akal untuk sesetengah lelaki yang tinggal di luar bandar China di sana.

Mengapa? Kerana lelaki yang tinggal di kampung biasanya tidak mempunyai cukup wang untuk menikahi wanita di sana, sehingga mereka akan menikahi wanita yang datang dari luar negeri seperti Vietnam. Lelaki yang tidak bernama itu memutuskan untuk berkahwin dengan seorang wanita Vietnam cantik yang diperkenalkan oleh ejen di sana.

Dorong oleh gambar cantiknya dan jaminan bahawa dia tidak akan menyesal berkahwin dengan wanita ini, dia juga meminjam wang di sini dan di sana sebanyak 200 juta dolar lebih untuk menikahi wanita ini.

Pada hari pernikahan mereka, lelaki ini gembira tidak bermain ketika pertama kali bertemu dengan pengantin perempuannya. Dia merasakan ejennya benar-benar tidak menipu kerana pengantin perempuannya sangat comel!

Dia juga memaparkan gambar perkahwinannya kepada kawan-kawannya, tetapi rakan-rakannya merasa ada sesuatu yang pelik dari foto wanita Vietnam ini



Para teman pria ini menyadari satu hal dari beberapa foto pernikahan mereka; mempelai wanita ini sama sekali gak senyum selama pernikahan mereka.

Mereka pun menduga bahwa wanita ini mungkin saja dipaksa menikah sehingga dia gak mau tersenyum sama sekali. Mereka pun menasihatinya untuk berhati-hati, jangan sampai nanti istrinya malah kabur setelah pernikahan mereka.

Setelah mendengar hal tersebut, pria ini pun akhirnya berubah menjadi sangat protektif terhadap istrinya. Dia pun gak membiarkan istrinya pergi ke ladang atau kemanapun selain di rumah.

Dia pun cuma menyuruh istrinya untuk masak, mencuci baju dan piring serta mengurus pekerjaan rumah lainnya setiap hari. Setahun kemudian, istrinya pun melahirkan seorang putra dan pria ini pun merasa bahwa kehidupan mereka sangat bahagia.

Dia pun menganggap bahwa istrinya gak mungkin kabur darinya, sehingga dia pun memutuskan untuk bekerja diluar kota.

Tapi tak disangka, belum sampai 2 bulan dia pergi bekerja diluar kota, orangtua pria ini meneleponnya dan memberitahukan bahwa istrinya telah kabur dari rumah dan meninggalkan anaknya!

Dia pun akhirnya harus berpikir keras bagaimana caranya membiayai anaknya yang masih kecil ini serta membayar hutang pernikahannya yang belum dibayar lunas dari dulu.

Bukannya malah dapat istri yang berbakti dengan suaminya, dia malah harus dapet imbalan seperti ini!

Semoga kisah ini bisa jadi pelajaran buat kita semua. Carilah istri bukan hanya kerana elok rupa dan parasnya sahaja tapi pastikan kalau calon wife kita juga elok budi pekertinya. Jom kongsikan biar banyak lagi orang tau !

loading...

Loading...